A voltes amb la publicitat a la televisió

La empresa TIME ha realitzat per l’IESE de la Universitat de Navarra l’Estudio anual tendencias del sector audiovisual español que es basa  en una consulta feta a líders d’opinió. Segons aquest estudi un 61.7% dels experts estan d’acord amb que l’Estat financi RTVE però la supressió de la publicitat a la cadena genera dubtes. El 53.9% consideren aquesta mesura com poc o gens encertada.

El que ens preguntem des d’aquest bloc (trieu blog si voleu) és si això inclourà la publicitat encoberta als programes televisius, sobretot a les sèries de televisió. Fa uns mesos l’Audiencia Nacional va condemnar Telecinco per reiterades referències al complex hoteler Marina d’Or en la seva sèrie Yo soy Bea.

Yo soy Bea

Fotograma de la sèrie Yo soy Bea

Però aquesta “tradició” ve de lluny. Només cal recordar la quantitat de marques que sortien a la sèrie Médico de familia. I només cal veure un capítol de la sèrie Física y Química per adonar-nos que continuarà, sobretot tenint en compte que la nova Ley Audiovisual ho permet.

Fotograma de la sèrie Mèdico de Familia que promociona una marca de llet

Deixa un comentari